place mouse over the icons to read contents description - [01] LAST WORK
Art Director, Project Manager, 3D Artist (lighting, rendering, compositing, animation).
customer: Protom Group S.p.A.
production: Two movies at 3K resolution of Villa of Papyri in Herculaneum, Italy.
Art Director, Project Manager, 3D Artist (lighting, rendering, compositing, animation).
customer: Protom Group S.p.A.
produzione:
Due filmati alla risoluziuone di 3K per la Villa dei Papiri in Ercolano.
[02]
3D Artist (modelling, rendering, texturing).
customer: Altair4 Multimedia, Rome, Italy.
Multimedia Agency for Cultural Heritage. production: Three different 3D models with Quick Time Vr of “Ferrara Castle” for the multimedia cd-rom entitled “The Middle Age” published by
Mondandori s.p.a. on the magazine “Focus Extra History”.
3D Artist (modelling, rendering, texturing). cliente: ALTAIR 4 MULTIMEDIA S.r.l.
Ricostruzione Virtuale e Multimedia per i Beni Culturali. produzione:
Cooperazione per una pubblicazione sulla rivista FOCUS EXTRA (22/11/05) edita dalla Mondadori s.p.a. dal titolo “Il Medioevo”, concernente la realizzazione del Modello Virtuale del Castello di Ferrara, nelle sue fasi di sviluppo attraverso i secoli.
[03]
3D Artist (modelling, rendering, texturing).
customer: SD Editore Communication Agency, Rome, Italy. production: 3D model of a residential complex with high resolution renders for advertisement banners (3meters x 6meters).
3D Artist (modelling, rendering, texturing).
cliente: SD Editore, Casa editrice ed Agenzia di Comunicazione (Roma).
Communication Agency, Roma, Italia. produzione:
Modello tridimensionale del progetto per la pubblicizzazione della nuova Cooperativa Edilizia Eden sul circuito pubblicitario Autogrill del Lazio, per affissioni sui banner 3x6 metri.
[04]
3D Artist (modelling, rendering, texturing).
customer: Promotec s.r.l.
Architecture and planning, Naples, Italy. production: 3D model with high resolution renders for the restoration project of De Curtis Castle in Somma Vesuviana (Naples, Italy).
3D Artist (modelling, rendering, texturing).
cliente: Planarch S.r.l.
Progettazione in ambito architettonico (Napoli). produzione:
Progetto di Restauro Virtuale, con resa foto realistica del “Castello De Curtis” in Somma Vesuviana (NA).
[05]
Art Director, 3D Artist (modelling, rendering, texturing) and archival research. customer: University Of California Los Angeles (UCLA) at CVR Lab (Cultural and Virtual Reality Laboratory - director prof. Bernard Frischer).
Department of Classics. production: High resolution renders of reconstruction hypothesis about “Villa of Mysteries in Pompeii”.
Art Director, 3D Artist (modelling, rendering, texturing) and archival research.
cliente: University Of California Los Angeles (UCLA) presso CVR Lab (Laboratorio Di Realtà Virtuale Culturale).
Department of Classics (direttore prof. Bernard Frischer). produzione:
Rendering foto realistici della Villa dei Misteri in Pompei.
[06]
3D Artist (modelling, rendering, texturing).
customer: ArchitectLa Hara
Architecture and planning, Naples, Italy. production: Integration project of an elevator into an existent building.
3D Artist (modelling, rendering, texturing).
cliente: Architetto La Hara
Studio di progettazione architettonica. produzione:
Progetto di integrazione di un vano ascensore in un edificio privato.
[07]
3D Artist (modelling, rendering, texturing).
customer: Architects associated.
Architecture and planning, Naples, Italy. production: 3D model with high resolution renders for the restoration project of a garden into the “Chartreuse of Padula” for the international prize
“Ortus Artis 2006”, (Basilicata region, Italy).
3D Artist (modelling, rendering, texturing).
cliente: Architetti Associati.
Progettazione in ambito architettonico (Napoli). produzione:
Progetto di Restauro Virtuale con resa foto realistica di un giardino della Certosa di Padula (SA) per il Concorso Internazionale di Architettura del Paesaggio “ORTUS ARTIS 2006 - Un Giardino per la Certosa di Padula”.
[08]
3D Artist (modelling). customer: 3D-io
Agency for digital art & content creation, Wiesbaden, Germany. production:
3D model of a Del Monico Building for video game cover.
3D Artist (modelling). cliente: 3D-io, Wiesbaden, Germania.
Agenzia per lo sviluppo e creazione dei contenuti produzione:
Modello tridimensionale del Del Monico Building per la realizzazione di una copertina per video gioco.
[09]
3D Artist (modelling, rendering, texturing).
customer: Planarch s.r.l.
Architecture and planning, Rome, Italy. production: 3D model with high resolution renders for the restauration project of "Temple of Hercules Victor", (Lazio region, Italy).
3D Artist (modelling, rendering, texturing).
cliente: Planarch s.r.l.
Progettazione Architettonica, Roma, Italia. production: Modello 3D del tempio di Ercole Vincitore per un progetto di recupero architettonico, (regione Lazio, Italy).
[10]
3D Artist (modelling, rendering, texturing).
customer: Architects associated company
Architecture and planning, Naples, Italy. production: 3D model, high resolution renders and movie of a modern museum named “Mikado” for the International Prize “A museum in Tokyo”.
3D Artist (modelling, rendering, texturing).
cliente: Architetti associati.
Progettazione architettonica, Napoli. produzione:
Modello 3D e filmato di presentazione del progetto MIKADO, prodotto per la partecipazione ad un concorso internazionale con sede in Tokio.