3D REAL TIME
ARCHITECTURE
AND
ARCHAEOLOGY
archaeology
place mouse over the icons to read contents description - [01] LAST WORK
           
architecture
place mouse over the icons to read contents description - [01] LAST WORK
 
 
 
 
 
 
archaeology
 
[01]   Villa of Mysteries in Pompeii
Art Director, 3D Artist (modelling, rendering, texturing, software development), production supervisor, coordinator of archival research, web  client side software developer.
customer: University Of California Los Angeles (UCLA)
CVR Lab (Cultural and Virtual Reality Laboratory - director prof. Bernard Frischer).
production:
3D real time model of “Villa of Mysteries in Pompeii”, with interactive database; 3D interactive model optimization for visualization by web browser and SGI Onyx2 Platform.
Responsabile di produzione, realizzazione ricerche archivistiche e bibliografiche, 3D Artist e texture Artist, sviluppo software web based lato client.
cliente: University Of California Los Angeles (UCLA)
presso CVR Lab (Laboratorio Di Realtà Virtuale Culturale).
produzione:
Modello 3D real time della Villa dei Misteri in Pompei (con annesso database interattivo) ottimizzato per navigazione tramite browser web e su piattaforma SGY Onix2.
 
[02]   House of Faunus in Pompeii
Art Director, production supervisor, coordinator of archival research, web  client side software developer to link head movements of the user to the walking of the avatar into the virtual enviroment.
customer: University of Architecture in Naples, Italy
Department of Mathematical Methods for Architecture and Informatics.
production:
3D real time model of “House of Faunus in Pompeii”, with interactive database and 3D active stereoscopic visualization  by head mounted display (model eMagin Z800 3D Visor); optimization for visualization by web browser  too.
Supervisore di produzione, coordinamento e supervisione ricerche archivistiche e bibliografiche, sviluppo software web based lato client.
cliente: Facoltà di Architettura di Napoli – Federico II
Dipartimento di Informatica e Metodi Matematici per l’Architettura.
produzione:
Modello 3D real time della Casa del Fauno in Pompei (con annesso database interattivo) per visualizzazione in stereoscopia attiva, controllato tramite i movimenti del capo dell’osservatore. con dispositivo HMD (head mounted display) Z800 3D Visor della eMagin.
 
[03]   Amphitheatre of Santa Maria Capua Vetere
Art Director, 3D Artist (modelling, web optimization, texturing).
customer: CNR (National Research Council)
Cybernetics Institute “Edoardo Caianiello”), Pozzuoli, Italy.
production:
3D real time model of “Roman Amphitheatre in Santa Maria Capua Vetere”.



Art director, 3D Artist (modellazione, set up, texturing).
cliente: C. N. R. (Consiglio Nazionale Ricerche)
Istituto di Cibernetica "Eduardo Caianiello”.
produzione:
Modello 3D real time dell’Anfiteatro di Santa Maria Capua Vetere ottimizzato per navigazione tramite browser web.





 
[04]   House of the Tragic Poet in Pompeii
Art Director, Production supervisor, coordinator of archival research, web  client side software developer.
customer: University of Architecture in Naples, Italy
Department of Mathematical Methods for Architecture and Informatics.
production:
3D real time model of “House of the Tragic Poet in Pompeii”, with interactive database; 3D interactive model optimization for visualization by web browser.


Supervisore di produzione, coordinamento e supervisione ricerche archivistiche e bibliografiche, sviluppo software web based lato client.
cliente: Facoltà di Architettura di Napoli – Federico II
Dipartimento di Informatica e Metodi Matematici per l’Architettura.
produzione:
Modello 3D real time della Casa del Poeta Tragico in Pompei (con annesso database interattivo) ottimizzato per navigazione tramite browser web
.

 
 
 
[05]   Large Theatre in Pompeii
Art Director, Production supervisor, coordinator of archival research, web  client side software developer.
customer: University of Architecture in Naples, Italy
Department of Mathematical Methods for Architecture and Informatics.
production:
3D real time model of “Large Theatre in Pompeii”, with interactive database; 3D interactive model optimization for visualization by web browser.

 

Supervisore di produzione, coordinamento e supervisione ricerche archivistiche e bibliografiche, sviluppo software web based lato client.
cliente: Facoltà di Architettura di Napoli – Federico II
Dipartimento di Informatica e Metodi Matematici per l’Architettura.
produzione:
Modello 3D real time del Teatro Grande in Pompei (con annesso database interattivo) ottimizzato per navigazione tramite browser web.

 
 
[06]   House of Ara Maxima
Art Director, Production supervisor, coordinator of archival research, web  client side software developer.
customer: University of Architecture in Naples, Italy
Department of Mathematical Methods for Architecture and Informatics.
production:
3D real time model of “Ara Maxima or House of Narciso in Pompeii”, with interactive database; 3D interactive model optimization for visualization by web browser.

 

Supervisore di produzione, coordinamento e supervisione ricerche archivistiche e bibliografiche, sviluppo software web based lato client.
cliente: Facoltà di Architettura di Napoli – Federico II
Dipartimento di Informatica e Metodi Matematici per l’Architettura.
produzione:
Modello 3D real time dell'Ara Massima o Casa del Narciso in Pompei (con annesso database interattivo) ottimizzato per navigazione tramite browser web.

 
 
 
architecture
 
[01]   Le Corbusier furnishings exhibition
Art Director, 3D Artist (modelling, texturing, software development), production supervisor, web  client side software developer.
customer: Dot Mind in Motion® internal test
production:
3D interactive model of Le Corbusier furnishings exhibition from CAD project.
 
Responsabile di produzione, 3D Artist e texture Artist, sviluppo software web based lato client.
cliente: Dot Mind in Motion® internal test
produzione:
Modello 3D interattivo di un allestimento espositivo per mobili di Le Corbusier.
 
[02]   Mies Van Der Rohe Barcellona Pavillion
Art Director, 3D Artist (modelling, texturing, software development), production supervisor, web  client side software developer.
customer: Dot Mind in Motion® internal test

production:
3D interactive model of Mies Van Der Rohe Barcellona Pavillion.
Responsabile di produzione, 3D Artist e texture Artist, sviluppo software web based lato client.
cliente: Dot Mind in Motion® internal test
produzione:
Modello 3D interattivo del Padiglione di Mies Van Der Rohe a Barcellona.